søndag 13. mai 2012

Arveteppet er ferdig:)


For noen uker sider "arvet" jeg et halvferdig babyteppe av en venninne.
Teppet er nå ferdig! Det har tatt litt tid, ikke fordi det er så vanskelig, men fordi det er veldig varierende hvor mye tid jeg har til rådighet på håndarbeids fronten.
Teppet er i deilig ull fra Helios. Det er strikket i rillestrikk, og jeg har prøvd meg på en enkel heklekant rundt (jeg kan ikke hekle, men håper stadig at jeg skal få tid til å lære det).



Veldig dårlig bilde dette, og veldig tydelig at jeg ikke har dampet det....
Men min lille prins har allerede begynt å bruke det så damping ble "unødvendig".

Da jeg satt og heklet kanten rundt kom jeg til å tenke på at jeg har jo enda et teppe som er ferdig strikket, men mangler montering. Det er et lappeteppe i blått og brunt som skal toves.
Garn og mønster fra Sandnes (tove garn).
De siste lappene ble strikket ferdig rett etter at prinsen ble født, og siden forsvant det i ammetåka....



Kanskje på tide at jeg monterer og tover det nå... skal bare få unna en barnedåp først ;)

Vil også si TUSEN TAKK for alle fine kommentarer på dåpskjolen, KJEMPEKOSELIG!
Ser også at det er nye følgere... Så flott!
 
Håper at dere vil fortsette å lese her hos meg:)

Ha en fortsatt fin søndagskveld, nå skal jeg kose meg en runde med blogger...



1 kommentar:

  1. Flott teppe! Du er virkelig ei god venninne som gjorde det ferdig:)
    Blir spennende å se det andre teppet også!

    SvarSlett

Så koselig at du legger igjen et spor etter deg:)
Tusen takk